zaterdag 24 november 2012

SJOUWEN

 
Zaterdag vroeg in de middag en al schemerig want bijna december;
de telefoon gaat, "wat sjouw jij !" (nee geen vraagteken)
Ik vertel wat ik zoal sjouw en zij vertelt wat zij dan wel niet sjouwt.
"Ik wil nog even naar dat ene leuke winkeltje" en dan "oh kom je me even halen ?" en dan weer "ja hoor wijffie ben er zo."
En dan gaan we, niks bijzonders zo op zaterdag, struinen in dat winkeltje en nog in eentje en oh daar nog eentje.
En cappuccino met tompoes, waar we lang over moeten denken want oh het is zo slecht, maar we bezwijken uiteindelijk natuurlijk toch.
En kijken naar zaterdagmiddag mensen tussen kerstversiering  van 'echt Hema' en meisjes die make up uit proberen en echtparen die samen kaarsen uitzoeken.
Dan kopen we rood met wit gestipte servetten, een paar meter kant, een oud muziekboekje voor piano en rijden terug naar huis over de dijk en zingen "boer wat zeg je van mijn kippen" uit dat ouwe boekje.
Vandaag niks bijzonders gesjouwd dus.
 
 
 
foto collage door Thea
 

 

Geen opmerkingen:

Blogarchief

gun jezelf een kopje thee en lees mee !

gun jezelf een kopje thee en lees mee !