vrijdag 7 maart 2014

MOOISINDETUIN


In mijn tuin heb ik al heel wat soorten vogels voorbij zien trippelen.

Van de meest brutale Koolmeesjes, Groenlingen, ongedurige Vinkjes, parmantige Pimpelmeesjes, Kauwen, twijfelende Merels, setjes Tortelduiven en Houtduiven, brutale Eksters, de pieperigste Winterkoninkjes, Heggenmussen, tot een eenzaam Roodborstje aan toe.

En dan is daar ook een indrukwekkende Sperwer, hij gebruikt onze tuin soms als lunchroom om daar zijn zelf gevangen hapje te verorberen.

Heel veel moois te zien dus en dat bijna elke dag. 
Maar het volgende gebeurt niet elke dag.

Afgelopen dinsdag zag ik ineens zomaar bovenop mijn schutting een verliefde woerd landen. 
"Wat krijgen we nou"? dacht ik.
De eend bleef daar lekker zitten en even later kwam ook zijn vriendinnetje eens kijken.  
Blijkbaar was er een interessante plek te zien waar genesteld kon worden!
          
Een nest maken in een afgesloten tuin…..nou ja zeg! Mijn tuin! 
Maar ja liefde kan blind maken....
Uiteindelijk ging het stel toch maar verder kijken...
Zo op die dinsdagmiddag heb ik er een verhaaltje van gemaakt.

De Bouquet reeks is er niks bij !
Veel plezier deze lente !

Groetjes van Thea

 


Geen opmerkingen:

Blogarchief

gun jezelf een kopje thee en lees mee !

gun jezelf een kopje thee en lees mee !