dinsdag 12 juni 2012

EEN KOE

Ik zat in een gezellig boemeltreintje, op weg naar een congres.
Op het stukje van Geldermalsen naar Houten heeft, vanaf de rails gezien, de tijd stil gestaan.
 
Genieten dus van vlakke grasakkers met huisjes in de verte, paadjes van dorp naar dorp met kerktorentjes als kleine bakens.
 
Het gebied rondom de Lek vind ik het meest inspirerend. Het is daar allemaal niet zo afgebakend.
 
Er loopt daar zomaar wat rivierwater de weilanden in.
Het omzoomt wat knotwilgjes en soms ook een koe.
 
Sinds ik begonnen ben met schilderen tettert er steeds een heel lief mens in mijn oor dat ze "een koe wil".
 
Ik heb goed opgelet tijdens mijn reisje.
 
Nu staat ze dan in de schetssteigers.

Lieve Rika, komt 'ie.

Geen opmerkingen:

Blogarchief

gun jezelf een kopje thee en lees mee !

gun jezelf een kopje thee en lees mee !