zaterdag 23 juni 2012

BIJZONDER




In mijn leven komen en gaan er allerlei mensen voorbij.
Het is tot nu toe een zeer gevarieerde en bonte stoet geweest die aan mij voorbij trok.
Ik voel mij een rijk en gezegend mens met al die ontmoetingen en trouwe vriendschappen.

Er zijn er bij
die onvoorwaardelijk geven.
Mensen bij wie je om 3 uur s'nachts kan aanbellen en ook blijven zonder dat er gevraagd wordt voor hoelang.
Een paar van die mensen zijn heel bescheiden personen.
Ze vragen nooit iets voor zichzelf.
Als het soms eens een poosje
stil blijft ga ik ze bellen want dan is er vast wat en dat is dan soms ook zo en
 dan willen ze niet lastig zijn......

En daar zit er dan weer eentje tussen die zo opeens heel hebberig werd en om een koe riep.
En als ze dan anders nooit iets
vraagt zeg dan maar eens nee.

Ja lastig zo'n beest.
Ik kijk ook graag naar ze hier achter in de polder, maar tekenen....en toen was dat gelukt en toen schilderen...
Dat schilderij was allang klaar, want zo'n dorpje en zo'n landje das leuk.
Die koe niet. Haar kop leek op van alles, behalve gewoon koe.

Dus toen heb ik haar achterom laten kijken. Zo'n beest ..... je zou hem toch ?


Water had ik op les al vaker geprobeerd, het blijft afschuwelijk moeilijk want water is niet blauw maar een afspiegeling van de lucht en alles wat om het water heen staat.
Maar dat bedacht ik pas toen ik klaar was met mijn aquamarijn....

Toch vind ik het een gezellig plaatje geworden.
Heel anders als mijn andere. Wat strakker neergezet.

Ik heb een detailfoto geplaatst zodat je kan zien hoe ik in laagjes werk.

 De meeste "waterververs" kletsen en klatsen er op los.
Ik niet, ik ben er vreselijk jaloers op maar ik kan het niet.


Eerst kies ik mijn kleuren, meestal zijn het er 3 of 4. Daar ga ik dan mee mengen en variaties op maken.In de loop van de dagen wordt het langzaam opgebouwd met iedere keer een nieuw laagje.
Sommige stukken doe ik wel "nat in nat" maar daar moet ik eerst vreselijk over verzinnen.


Veel plezier Rika met "allemooisvanbuiten".

Geen opmerkingen:

Blogarchief

gun jezelf een kopje thee en lees mee !

gun jezelf een kopje thee en lees mee !