vrijdag 11 mei 2012

HARDY GERANIUM




Ja het zal niet engels zijn.....
Ik heb een kleine studie gemaakt van mijn lievelingsbloem.
De "Hardy Geranium".
 
Ik zag hem voor het eerst bij de cottage van de dichter en schrijver Thomas Hardy in Engeland en heb er toen een stekje van gekocht in het winkeltje van de National Trust.
 
Nu staat mijn hele voortuin uitbundig roze te bloeien.
Hardy, staat voor winterhard in het engels.
Als het niet "hardy" is dan vriest het dood.
Eigenlijk heel bijzonder dat zo'n teer bloemetje onze winters overleeft !
Over mijn liefde voor het 'engelse' heb ik al eerder geschreven.
 
Maar ik wilde toch ook nog even mijn mooie trommel laten zien waar ik mijn tubes aquarel verf in bewaar.
Gekregen van een lieve vriend die het voor me kocht in Engeland. Het blik was speciaal gemaakt ter ere van het huwelijk van William en Kate.
In Engeland puilen de winkels uit van de collectibles, daar zijn ze heel goed in aan de overkant van het kanaal.
 
Lekker gezellig een kopje thee drinken met daarop een vrolijk ogende 100-jarige Queen-mum of van een bordje eten samen met lady Di, of een halsband voor de hond met een  foto van queen Elisabeth ......you name it, they have it !

Ziehier mijn blik.





en mijn "HARDY"


schetsen





kleurtjes maken





tere bloemknopjes







Oh Yes !

Lieve groet,  Ellen



Geen opmerkingen:

Blogarchief

gun jezelf een kopje thee en lees mee !

gun jezelf een kopje thee en lees mee !